Gęsie klopsiki w koperkowej zupie

Obiecałam Wam przed świętami kilka pomysłów na spożytkowanie gęsi trochę inaczej niż tylko upieczenie jej w całości w sosie własnym. Notabene jest to moja ulubiona potrawa z gęsi, ale nudno jest jeść ja ciągle tak samo to postanowiłam jedna gęś przerobić na kilka sposobów. Jako pierwsza jest zupa na wywarze z gęsi i na resztkach tego, co nam po tym wywarze zostało. Zupa idealna na świąteczny obiad.


Gęsie klopsiki w koperkowej zupie

 wywar:
  • skrzydła, szyja, podroby z gęsi, kręgosłup
  • 2 marchewki
  • seler
  • pietruszka
  • natka pietruszki
  • cebula
  • wiązka świeżego lubczyku
  • liść laurowy
  • 2 ziela angielskie
  • tymianek świeży
 farsz:
  • cebula
  • 1 ząbek czosnku
  • sól
  • pieprz
  • 20 ml śmietanki słodkiej 18%
  • żółtko
  • koperek

Mięso z gęsi razem z włoszczyzną, cebulą, liściem laurowym, zielem, natka, lubczykiem i tymiankiem zalać wodą i ugotować na wolnym ogniu wywar przez ok 2h. Przecedzić go. Doprawić wg smaku. Do zupy dodać posiekany koperek, wlać śmietankę i wmieszać żółtko. Wszystko dokładnie wymieszać.
Cebule i czosnek drobno pokroić i podsmażyć na łyżce masła. Mięso gęsi oddzielić od kości, zmielić w maszynce do mielenia. Dodać do mięsa cebule z czosnkiem, wymieszać, doprawić solą i pieprzem. Z masy uformować malutkie kuleczki, które ułożyć po 5 na każdym talerzu, wlać zupę, tak by klopsiki z mięsa wystawały ponad tafle zupy. Udekorować koperkiem.



2 komentarze:

  1. ciekawy pomysł:) wygląda bardzo smacznie gęsiny nie mam ale myślę, że mogę odtworzyć taką zupę u mnie w kuchni z innym mięsem drobiowym:) przepis zapisuję:)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Bernika - mój kulinarny pamiętnik , Blogger