Zupa ogórkowa

Powiecie zwyczajna zupa, ze każdy wie jak ją ugotować. Ale każdy z nas ma na nią swój jeden, jedyny sprawdzony sposób, a ze klasyka to co... klasyka nigdy nie jest nudna, tak jak ta zupa z domowych, kiszonych ogórków, jedna z naszych ulubionych.


Zupa ogórkowa 
  • 6-8 szt ogórków kiszonych
  • żeberko wieprzowe ok 500 g
  • 2 marchewki
  • pietruszka
  • kawałek selera
  • por
  • cebula
  • kilka ziemniaków
  • albo 1,5 l wywaru warzywnego lub rosołu
  • sól
  • pieprz
  • liść laurowy
  • 3 ziela angielskie
  • kilka łyżek śmietany do zup
  • masło  do smażenia
  • natka


Zalać woda żeberko, obrane marchewki, seler, pietruszkę i pora. Dodać sol pieprz, ziele angielskie i liść laurowy. Gotować bulion około godziny. W połowie gotowania dodać pokrojone w kostkę ziemniaki.

Jeśli mamy wcześniej gotowy bulion albo rosół to ten etap pomijamy. Do bulionu damy ziemniaki i rozpoczniemy gotować zupę.

Po ok godzinie wyjąć z wywaru warzywa i mięso. Mięso obrać z kości dodać do wywaru. Marchewkę zetrzeć albo pokroić w kostkę. Ogórki kiszone zetrzeć na tarce, a cebule drobno pokroić. Na patelni rozgrzać łyżkę masła, dodać ogórki i cebule. Podsmażyć kilka minut, a następnie dodać do gotującego się wywaru razem z posiekaną natką albo koperkiem. Gotować ok 5 minut. Do zupy dodać ponownie ziemniaki, pokrojone mięso i warzywa, przyprawić do smaku, np dolewając trochę kwaśnicy z ogórków.
Ja zupy nie zatrzepuję ani mąką ani nie dodaję do całości śmietany, bo nie każdy u nas lubi ją w takiej postaci. Dlatego zupę radzę wlać na talerze, na środek dać kleks ze śmietany. Gotowe. 


8 komentarzy:

  1. Nigdy nie podsmażałam ogórków do ogórkowej. Następnym razem spróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mnie nauczyła tak mama i wydaje mi się ze zupa jest smaczniejsza.

      Usuń
  2. ja też musze przetestować to podsmażanie, bo nigdy tego nie robiłam:) pomysł świetny!

    OdpowiedzUsuń
  3. dzien dobry a co zrobic z warzywami ktore zostaly? mieso pokroic?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak wszystko dodać do zupy. mięso jak jest napisane pokroić.

      Usuń
  4. zupa pyszna bede robil ja najczesciej.przepis swietny dzieki

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Bernika - mój kulinarny pamiętnik , Blogger