Prosty gulasz na piwie

Nie wiem jak wy, ale takie proste gulasze bardzo często ratują mój obiad, kiedy nie mam czasu na kombinowanie, na długie stanie przy garach, dwudaniowy obiad, czy tez gdy w lodowce zostaje głównie światełko. Bo tak naprawdę gulasz da się zrobić ze wszystkiego, wystarczy kawałek mięsa i dobre chęci. Ja zawsze mam w zamrażalniku kawałek łopatki na wypadek gdyby taki awaryjny gulasz trzeba było zrobić. Gulasz jest dla mnie najprostszą potrawą i warto go robić raz na jakiś czas. Tym razem przedstawiam wam jego bardzo prostą, ale pyszną wersje z użyciem ciemnego piwa. 



Gulasz na piwie 
  • 500 g wieprzowiny (łopatka)
  • 2 duże cebule
  • 2 ząbki czosnku
  • 3 ziela angielskie 
  • liść laurowy
  • 300 ml mocnego piwa
  • 2 łyżki smalcu lub oleju
  • łyżka mąki
  • 2 łyżki musztardy ostrej
  • 3 ogórki kiszone 
  • 3 łyżki wody z ogórków kiszonych
  • sól
  • pieprz
Mięso myjemy i kroimy kostkę. Obtaczamy w mące. Cebulę obieramy i kroimy także w kostkę. Czosnek drobno siekamy. Smalec rozgrzewamy w garnku, dodajemy cebulę, czosnek. Kiedy cebula się zeszkli dodajemy mięso. Smażymy chwile następnie, solimy, przyprawiamy pieprzem, dodajemy liść laurowy i ziele, wlewamy piwo i na niewielkim ogniu zagotowujemy przez 5 minut. Dolewamy wodę, tak by zakryła mięso. Dusimy jakieś 60 minut. Gdy mięso jest prawie miękkie dodajemy musztardę i pokrojone w kostkę ogórki. Do smaku dolewamy wodę z ogórków, ja dolałam jeszcze pół szklanki piwa, doprawiamy pieprzem, ewentualnie ostrą papryką, gotujemy razem ok 10 minut.
W międzyczasie gotujemy na sypko kasze, dla mnie gryczana, a dla męża i córki jęczmienna. Smacznego.



6 komentarzy:

  1. Kiedyś jadłam gulasz na piwie i bardzo mi smakował :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Widzę, że piwo u was w kuchni ostatnio rządzi :D

    OdpowiedzUsuń
  3. ciekawy pomysł, na pewno wykorzystam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. w takim razie będę czekała na relacje. pozdrawiam.

      Usuń

Copyright © 2016 Bernika - mój kulinarny pamiętnik , Blogger