Placek drożdżowy z rabarbarem

Do tej pory rzadko robiłam ciasta drożdżowe i myślę, ze to był błąd, bo to ciasto było tak pyszne, ze można byłoby zjeść całą blaszkę. A rabarbar, który już się kończy nadaje temu ciastu oryginalnego, orzeźwiającego smaku. Krotko mówiąc jest wyborne i polecam każdemu póki jeszcze można go kupić, albo można zrobić je z innymi leśnymi owocami. Będzie równie pysznie.




Placek drożdżowy z rabarbarem
  • 350 g mąki tortowej
  • 120 g masła
  • 40 g drożdży
  • 200 ml letniego mleka
  • 80 g cukru pudru
  • 4 żółtka
  • cukier waniliowy
  • szczypta soli
  • laska rabarbaru 
  • brązowy lub gruby cukier do posypania


Masło roztop, przestudź. Drożdże rozkrusz w malej misce, wymieszaj z 2 łyżkami ciepłego mleka, łyżką cukru i łyżką mąki. Rozczyn odstaw do wyrośnięcia.
Żółtka utrzyj z cukrem pudrem i cukrem waniliowym na puszysta masę. Dodaj resztę przesianej mąki, rozczyn, szczyptę soli. Wyrób ciasto za pomocą miksera. Następnie wlej letnie masło i wyrabiaj aż ciasto wchłonie tłuszcz i będzie elastyczne. Jeśli tak nie jest dodaj odrobinę mąki. Uformuj kule, włóż do miski, oprósz mąką, przykryj ściereczką i odstaw do wyrośnięcia, aż podwoi swą objętość. 
Rabarbar oczyść i obierz, pokrój na 5 cm kawałki. Blaszkę (u mnie 30x22) wyłóż papierem do pieczenia lub wysmaruj masłem i posyp tartą bułką. Ciasto lekko rozwałkuj na placek wielkości blachy. Ułóż ciasto w blaszce, wyrównaj powierzchnie. Na ułóż kawałki rabarbaru, posyp cukrem. Odstaw ciasto do wyrośnięcia, ok 15 minut. Piecz około 50 minut w piekarniku nagrzanym do 160 stopni. Ostudź, posyp cukrem pudrem.



8 komentarzy:

  1. Przydałby się na drogę. Tylko czy znajdę czas, żeby go zrobić?

    OdpowiedzUsuń
  2. Wspaniały! Jak ja lubię drożdżowe, mniam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. fajnie poukładałaś rabarbar :))) podoba mi sie

    OdpowiedzUsuń
  4. Te proporcje to chyba dla jaj podane żeby upiec ciasto z pół kilograma mąki trzeba zatrudnić matematyka (350g mąki 120g masła :D )

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. proporcje dopasowałam do swojej blaszki, jeśli pani/panu nie pasują proszę je zmienić pod siebie. dla mnie pieczenie ciasta z pół kg maki jest za dużo dlatego piekę z mniejszych ilości.

      Usuń

Copyright © 2016 Bernika - mój kulinarny pamiętnik , Blogger