Faszerowana papryka mięsem i fetą

Na życzenie nasze i wasze. Skoro jest lato, papryki zeszły z ceny, a ja od dawna miałam ochotę na nafaszerowanie ich mięsem to czemu ich nie zrobić  Do tego ryż i feta, trochę ziół i można się delektować letnimi pysznościami. A skoro i wam się spodobał ten pomysł to nie czekam z publikacja tylko już teraz zapraszam na to pyszne, klasyczne danie. Tym sposobem tak jak obiecałam rozpoczynam cykl prostych, popularnych klasyków. 




Papryka faszerowana mięsem i fetą
  • 500 g mięsa mielonego indyczego (ale może być tez woł-wp)
  • cebula duża
  • 2 ząbki czosnku
  • torebka ryżu parboiled
  • łyżeczka ostrej papryki czerwonej
  • sol
  • pieprz
  • łyżeczka otartego świeżego tymianku
  • jajko
  • 8 papryk czerwonych (ok 1,20 kg)
  • feta bałkańska (albo taka co się nie rozwala przy krojeniu) ilość w uznania  
  • łyżka oliwy z oliwek lub oleju


Na dużej patelni rozgrzewam olej i szkle pokrojoną drobno w kostkę cebule, dodaje posiekany czosnek. Mieszając smażę przez minutę. Odstawiam do przestygnięcia. Ryż wkładam do wrzącej wody i gotuje 10 minut na półtwardo. Odcedzam i odstawiam do ostygnięcia na kilka minut. Fetę kroje w kostkę.
Do miski dodaje mięso, jajko, ryż, cebulę z czosnkiem, sol, pieprz, tymianek. Na koniec ostrożnie mieszam z feta tak żeby tak się nie rozpadła za bardzo. Papryki myje, wykrawam ogonki tak, żeby powstały czapeczki. Papryki czyszczę z gniazd nasiennych, napełniam farszem, zamykam czapeczka, układam w formie do zapiekania, skrapiam oliwą z oliwa lub olejem rzepakowym i wstawiam do piekarnika nagrzanego do 180 stopni na około 40 minut, tak by wierzchy były ładnie przyrumienione.



Sos pomidorowy
  • łyżka oleju rzepakowego
  • ząbek czosnku
  • duża cebula albo 2 małe
  • koncentrat lub pomidory z puszki
  • przyprawy: tymianek lub  zioła prowansalskie
  • szczypta cukru
  • sol i pieprz


Na patelni rozgrzewam łyżkę oleju, dodaje posiekany ząbek czosnku i drobno pokrojona cebulę. Podsmażam, następnie dodaje albo puszkę pokrojonych pomidorów albo 1/2 słoiczka koncentratu pomidorowego albo słoiczek smażonych pomidorów. Całość doprawiam do smaku solą, pieprzem, cukrem, ziołami. Podgrzewam.  Jeśli sos jest za gesty to podlewam go chochlą wody.  Gotowym sosem polać papryki.




17 komentarzy:

  1. Bardzo lubię papryki nadziewane mięsem mielonym, jest to mój ulubiony farsz.

    OdpowiedzUsuń
  2. jak ja kocham taką papryczkę:) idealny letni obiad:)

    OdpowiedzUsuń
  3. ale mi smaku zrobiłas ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. jaki pyszny blog...:-))) palce lizać:-)

    pozdrawiam:-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Witaj.
    Lubię faszerowaną paprykę, w ogóle paprykę. Niestety moje rejony nie są jakoś specjalnie łaskawe i ceny warzyw są bardzo wysokie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ogolenie tak, ale ja trafiłam w sklepie w L. i była w dobrej ceni bo po 7zl.

      Usuń
  6. A ja zamiast ryzu dalam kasze peczka ,duzo lepsze

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Bernika - mój kulinarny pamiętnik , Blogger