Placek z rabarbarem i budyniem

Sezon na rabarbar trwa w najlepsze wiec jak tu nie zrobić pysznego ciacha, które chodziło za mną już do dawna. Wystarczy trochę rabarbaru, budyń, kruche ciasto i można się zajadać pysznym, orzeźwiającym plackiem. Skorzystałam z przepisu od Agi z Kulinarnych Spotkań bo ciasto wydało mi się idealne. Zmniejszyłam tylko proporcje o polowe i sposób wykonania, dzięki czemu placek wyszedł mniejszy, bardzie "plackowaty", ale nie stracił nic na swoim smaku. Polecam łasuchom.




Placek z rabarbarem i budyniem
  • 1,5 szkl. mąki
  • 100 g masła
  • 1/2 szkl. cukru + 2 łyżki dodatkowo na rabarbar
  • 1 jajko
  • żółtko
  • 1 łyżka śmietany
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • budyń waniliowy z cukrem 
  • 1,5 szkl. mleka
  • 250 g rabarbaru
  • cukier puder
  • łyżki bułki tartej

Mąkę, masło, cukier, jajko, żółtko, śmietanę i proszek do pieczenia zagnieść ręcznie lub za pomocą miksera na jednolite ciasto. Podzielić na dwie części w stosunku 2/3 i 1/3. Blaszkę (u mnie tortownica 23 cm) wyłożyć papierem do pieczenia. Większą częścią ciasta wyłożyć dno blaszki. Ciasto ma dużo masła wiec się klei, dlatego co chwile ręce obsypywałam mąką, dzięki czemu idealnie rozprowadziłam ciasto. Blaszkę wstawić na 1h do lodówki a mniejsza cześć ciasta włożyć w woreczku do zamrażalnika. Można także ciasto najpierw wstawić do lodówki a potem rozwałkować twarde i dać na blaszkę, ale ja wybrałam te metodę, bo jest dla mnie łatwiejsza i unikam zbyt szybkiego ocieplenia się ciasta i przyklejenia do stolnicy w trakcie wałkowania.
Rabarbar umyć, obrać z włókien, pokroić na małe kawałki. Gdy ciasto jest gotowe, wyjąć, ponakłuwać widelcem, posypać bułką tarta. Budyń ugotować wg wskazań na opakowaniu, ale w mniejszej ilości mleka. Rabarbar przełożyć na ciasto, posypać 2 łyżkami cukru, na rabarbarze rozprowadzić gorący budyń. Na wierzch budyniu zetrzeć na tarce ciasto, które było w zamrażalniku. Wstawić do rozgrzanego piekarnika do 180 st. C i piec ok. 45-50 minut. Wyjąć na kratkę, ostudzić. Przed podaniem posypać cukrem pudrem.




12 komentarzy:

Copyright © 2016 Bernika - mój kulinarny pamiętnik , Blogger