Placuszki z ciasta kluskowego we włoskich barwach

Wiem że były niedawno  w trochę innej wersji ale skoro zostały mi z wczoraj ziemniaki, w dodatku w lodówce mało co się już znajduje i potrzebowałam obiadu szybkiego i łatwego stąd wybór padł znowu na placuszki z ciasta kluskowego. Tym razem jednak w wersji warzywnej, w tonacji włoskiej bo z cukinią, pomidorami i i mozzarellą.  Jak by powiedziała Pani G...  było pysznie...  

Placuszki z ciasta kluskowego we włoskich barwach
  • 1 kg ziemniaków
  • jajko
  • mąka ziemniaczana (1/4 objętości ziemniaków)
  • sól
  • pieprz
  • łyżeczka oregano
  • łyżeczka bazylii 
  • cukinia
  • 2 pomidory
  • mozzarella


Ziemniaki ugotować, dobrze odcedzic, ostudzić, przecisnąć przez praskę. Wyrównać powierzchnię. Z uformowanej masy ziemniaczanej wyjąć 1/4 częsć ziemniaków i w to miejsce wsypać tyle mąki ziemniaczanej, ile było ziemniaków. Następnie włożyć wyjętą wcześniej część ziemniaków, dodać jajko, sól, pieprz do smaku, zioła  i zagnieść wszystko razem. Z wyrobionego ciasta ulepić placki wielkości np. kotletów mielonych. Rozgrzać patelnię, wlać olej i usmażyć placuszki na rumiano. 
Pomidory , cukinię i mozzarellę pokroić na plasterki. Na każdy placuszek położyć po plastrze cukinii, pomidora i sera. Posypać ziołami. Wstawić do nagrzanego do 180st. piekarnika na ok 5 minut, tyle żeby ser się stopił.  Z porcji wyszło mi 12 placuszków.





3 komentarze:

  1. Ciekawa jestem smaku. Wyglądają świetnie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciasto kluskowe brzmi bardzo ciekawie, więc zainteresowałam się twoim przepisem. Placuszki wyglądają rzeczywiście pysznie :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Bernika - mój kulinarny pamiętnik , Blogger