Karminadle z orzechami, czyli kotlety mielone inaczej

Druga moja propozycja w ramach akcji "Gotujmy po polsku", której patronem jest serwis zPierwszegoTloczenia.pl to kotlety mielone, czyli śląskie karminadle, do których dodałam element nietradycyjny czyli posiekane orzechy.



Kotlety mielone z orzechami
  • 400 g mięsa mielonego wp-woł
  • cebula
  • jajko
  • 2 łyżki bułki tartej
  • 2 łyżki posiekanych bardzo drobno orzechów włoskich
  • sól
  • pieprz świeżo zmielony
  • łyżka posiekanej natki pietruszki
  • bułka tarta do obtoczenia
  • olej do smażenia

Cebulę i natkę pietruszki drobno posiekać. Mięso wymieszać z jajkiem, cebulą, bułką tartą, orzechami. Doprawić do smaku solą, pieprzem i wyrobić na jednolitą całość. Odstawić na pół godziny w chłodne miejsce.  Z masy uformować kotlety, obtoczyć każdy w bułce tartej. Na patelni rozgrzać olej i smażyć do  zrumienienia. Podałam z ziemniaki z wody z koperkiem i własnymi marynowanymi kurkami. 



2 komentarze:

  1. Jak zwykle smaczniutko u ciebie :)
    Postanowiłam wyróżnić twój blog bo mi sie bardzo podoba :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Właśnie takie z orzechami zjadłem. Nie polelecam. Śląskie to śląskie i przepis jest jeden a nie wymyślanie. Darujcie se te orzechy i pietruszke.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Bernika - mój kulinarny pamiętnik , Blogger