Makaron curry z kurczakiem

Propozycja na bardzo szybki wręcz eskspresowy obiad w chińskich klimatach i do tego niedrogi. Wyszło całkiem smaczne danie i jak stwierdziła moja córka "mami nie waż się zrobić tego dopiero za rok, ma być często bo to jest pyszne". Więc tak będzie. Porcja na 4 osoby.   


Makaron curry z kurczakiem
  • paczka makaronu chińskiego typu noodle
  • kopiasta  łyżeczka przyprawy curry w proszku
  • 1/2 łyżeczki kurkumy 
  • 1/2 łyżeczki chilli
  • łyżka sosu sojowego
  • 2 łyżki oleju sezamowego
  • 2 łyżki oleju roślinnego
  • cebula dymka
  • marchewka
  • brokuł
  • ząbek czosnku drobno posiekany
  • cebula
  • podwójna pierś z kurczaka 

Makaron zalać wrzątkiem i zostawić na 10 minut, następnie odcedzić. Pierś, cebulę pokroić w kostkę, marchewkę w zapałkę. Brokuł podzielić na różyczki i wrzucić do osolonej wrzącej wody dosłownie na kilka minut żeby się zblanszował. Wyjąć i odcedzić.   
W woku rozgrzać olej, dodać cebulę, marchew, czosnek przesmażyć 2-3 minuty, dodać pokrojoną pierś. W miseczce wymieszać curry, kurkumę, chilli, sos sojowy, olej sezamowy i wlać zawartość do woka, wymieszać wszystko razem, dodać brokuły i smażyć  przez około 2 minuty. Dodać wcześniej przygotowany makaron i wszystko razem delikatnie wymieszać, smażyć razem jeszcze przez minutę. Posypać posiekaną dymką.



11 komentarzy:

  1. Bardzo fajne danie. Moje smaki :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Jestem wielką fanką tego typu dań;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda REWELACYJNIE!!!! Muszę zrobić dla mojego dziecka :) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  5. wygląda przesmacznie! muszę wypróbować ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. dzieki wszystkim. fakt było pyszne.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja tez uwielbiam takie dania i często je przyrządzam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wspaniałe danko i pięknie sie prezentuje :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja ostatnio próbowałam curry z mirindą, gdzieś tam przepis jest chyba na wykopie, po prostu świetne, ale to też muszę zrobić

    OdpowiedzUsuń
  10. Zrobiłam dla młodzieży na obiad- zadowoleni bardzo,więc polecam przepis i dziękuję ąutorce za udostępnieniepowyzszego;). Bożena

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Bernika - mój kulinarny pamiętnik , Blogger