Cannelloni nadziewane śmietanowymi kurkami

Moj kilogram kurek już się po mału kończy, wiec to już przedostatnia w tym sezonie prozycja na danie z ich udziałem. Tym razem farszem z kurek nadziałam rurki cannelloni i zapiekłam pod pyszną warstwą sera. Porcja na 2 osoby.



Cannelloni nadziewane śmietanowymi kurkami

  • 12 rurek cannelloni
  • 300 g kurek 
  • cebula pokrojona w kostkę
  • 1-2 ząbki czosnku
  • 150 g śmietany
  • 100 g gorgonzoli
  • 50 g plastrów sera królewskiego
  • świeżo zmielony pieprz
  • świeże oregano 
  • natka pietruszki
  • 2 łyżki masła
  • sól
  • masło do wysmarowania formy

Kurki opłukać, oczyścić, osuszyć i pokroić tak by zmieściły się do rurek. Na patelnię dać masło, dodać cebulę, posiekany czosnek, zeszklić przez minutę, dodać kurki i smażyć razem  przez 3 minuty. Doprawić solą i pieprzem, dodać 2 łyżki śmietany, wymieszać razem nadzienie, odstawić. Piekarnik nagrzać do 180 stopni.
Rurki cannelloni wrzucić do wrzącej, osolonej wody i gotować przez około 2 minuty, odcedzić i wyłożyć na talerz, ostudzić. foremkę do zapiekania wysmarować masłem. Rurki nadziać farszem kurkowym i ułożyć w naczyniu do zapiekania. Pozostałą śmietanę rozsmarować na wierzchu rurek, na to ułożyć kawałki sera gorgonzola i plastry sera królewskiego. Posypać świeżymi posiekanymi ziołami.  Wstawić do nagrzanego piekarnika na 15 min, do chwili stopienia i zrumienienia się serów.
Dla dzieci i osób nielubiących ostrych serów wystarczy posypać startym serem gouda lub ementalerem.



3 komentarze:

  1. Mmm, jeśli z kurkami to musi być pyszne :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Właśnie mi przypomniałaś,że mam makaron cannelloni w szafce, jeszcze tylko dorwać kurki i obiad gotowy :)

    OdpowiedzUsuń
  3. takie kurki sa pyszne z każdym makaronem, wiec do dzieła.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Bernika - mój kulinarny pamiętnik , Blogger