Jajka przepiórcze marynowane w burakach

Przepis prosty jak budowa cepa, wykonanie także, za to efekt bardzo ciekawy. Takie jajeczka na świątecznym stole idealnie wkomponują się w świąteczną atmosferę. To moja propozycja na wielkanocne potrawy. Źródło Galeria Potraw 



Jajka przepiórcze marynowane w burakach  
  • jajka przepiórcze 18 szt
  • sok z buraków 250 ml
  • sałata lodowa 1 szt
  • sos tatarski 3 łyżki
Jajka przepiórcze ugotować przez 3 minuty. Zalać zimna woda, odstawić na 15 minut, po czym obrać ostrożnie ze skorupek. Następnie przełożyć do słoika lub garnuszka, zalać sokiem z buraków i marynować przez 24 h, ale nie dłużej bo wtedy żółtko też się zabarwi. Gotowe jajka odsączyć,  przekroić na pół i położyć na sałacie i udekorować sosem tatarskim. Pyszne. 


5 komentarzy:

  1. rzeczywiście przepis prosty, a efekt bardzo interesujący, ładnie wyglądają takie kolorowe jajeczka

    OdpowiedzUsuń
  2. A czy kurze jajeczka też można? Chyba trochę dłużej trzeba trzymać?
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oczywiście ze można. ale w przypadku kurzych jajek powinno wystarczyć 12h. ale je można trzymać i 2 dni w zalewie.

      Usuń
  3. a trzymac je w skorupkach czy juz obrane w tej marynacie ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. uszczegółowiłam przepis, wiec już dokładnie jest napisane ze trzeba je obrać. mam nadzieje ze rozwiałam wątpliwości.

      Usuń

Copyright © 2016 Bernika - mój kulinarny pamiętnik , Blogger