Empanadas czyli sobota z meksykańskimi pierożkami w rytm salsy

W jednym z odcinków serialu Hannah Montana córka zobaczyła meksykańskie pierogi empanadas... no i zaczęło się.. "Zrobisz? proszę zrobisz?"... i tak co jakiś czas, do znudzenia. W końcu zrobiłam... i okazały się być przepyszne, zniknęły w tempie ekspresowym. I coś mi się wydaje że będę do nich wracać bo są łatwe, szybkie i bardzo smaczne. Do tego salsa z awokado i nic mi więcej do szczęścia nie potrzeba.  Przepis na ciasto zaczerpnęłam z  Kwestii smaku.



Empanadas czyli meksykańskie pierożki z polską nutą i dwoma salsami 

ciasto:

15 dag mąki kukurydzianej
15 dag mąki pszennej
niecałe 2 szklanki ciepłej wody
1 łyżeczka soli
 

farsz:

35 dag wołowego mięsa mielonego
cebula
łyżka oliwy
1 łyżeczka kuminu rzymskiego
1/2 łyżeczki ostrej papryki mielonej
sól, pieprz do smaku
3 łyżki kukurydzy
mała papryczka chilii
ząbek czosnku
4 łyżki passaty lub gotowego sosu meksykańskiego

dodatkowo:

olej do smażenia
śmietana kwaśna
salsa z awokado

salsa verde
dla leniuchów gotowy sos meksykański

Obie mąki, sól oraz tyle wody (stopniowo dodawanej) żeby wyrobić elastyczne ciasto. Odstawić je na 20 minut do lodówki. Ciasto rozwałkować i wyciąć koła dużą szklanką (ja użyłam pucharka do lodów). Robimy farsz: Cebulę, czosnek posiekać, przesmażyć na oliwie. Dodać mięso, smażyć jeszcze przez kilka minut mieszając. Dodać przyprawy oraz drobno posiekaną papryczkę, passate lub sos meksykański, kukurydzę, dusić mięso chwile. Doprawić solą i pieprzem. Nakładać farsz na kółka ciasta, zlepiać brzegi. Ja pomagałam sobie moim pomocnikiem czyli kółkiem do zlepiania pierogów. Rozgrzać olej w głębokiej patelni. Smażyć partiami do zrumienienia się. Po usmażeniu pierożki podać z sosem meksykańskim, kwaśną śmietaną oraz salsami.


Salsa z awokado
  • 1/2 czerwonej cebuli
  • awokado
  • pomidor
  • papryka czerwona
  • 1/2 papryczki chilli
  • łyżeczka oliwy z oliwek
  • 1-2 łyżeczki soku z cytryny
  • sól, pieprz do smaku

Posiekać cebulę. Pomidora, paprykę, chilii pokroić w drobną kostkę. Awokado obrać i pokroić delikatnie w niedużą kostkę. Skropić sokiem z cytryny. Wymieszać warzywa ze sobą, dodać kukurydzę. Doprawić do smaku solą, pieprzem. Delikatnie wymieszać z oliwą.


 Salsa verde
  • 3 łyżki oliwy z oliwek
  • łyżeczka octu balsamicznego
  • sok z cytryny do smaku (ok łyżki lub więcej)
  • ząbek posiekanego czosnku
  • garść świeżej posiekanej natki pietruszki
  • zielona cześć cebuli dymki
  • papryczka chilii drobno posiekana

Wszystkie składniki połączyć i doprawić do smaku.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Bernika - mój kulinarny pamiętnik , Blogger